Wednesday, December 16, 2009

Teach Me How to be Selfish




Ayat arrogant yang asyik bermain-main di fikiran lately. Aku terperangkap dalam dilema samada untuk meneruskan kehidupan yang asyik mementingkan orang lain, sensitive to other people's needs and memeningkan kepala untuk persoalan orang lain. Sejak kebelakangan ini aku asyik sibuk laa dengan hal-hal orang lain yang mana membuatkan aku terlupa/terleka dengan hal-hal aku sendiri (or am i in denial?). Be it at home, at work, aku mesti sibuk/risau dengan hal2 orang lain. Padahal aku still ada countless persoalan/masalah/halangan yang aku perlu fikirkan/sort out-kan dari kepala aku yang berserabut ini. Atau sebenarnya aku yang terlebih risau? Tolonglah, aku tak nak didiagnose sebagai clinically depressed. Nak2 oleh Dr. Zafri. No thanks.