Thursday, April 8, 2010

Spek

Ku kenal mamat ni, Spek (bukan nama sebenar) masa houseman kat HTAA. Actually aku dah kenal mamat ni before this sebab Syera pena minat kat dia. At first aku tak bagi phone number aku kat dia masa dia mula2 mintak. Aku suruh dia bagik 10 reasons kenapa aku patut bagi kat dia.
Lepas satu minggu, terserempak pulak dengan dia kat ACC. Dia pun macam paksa2 bagi so aku pun bagi la (miang jugak aku ni). Dia dan2 tu jugak ajak aku kuar tapi aku tak dapat pegi sebab ada hal lain.
Anyway kitorang pun jadik baik lepas tu. Aku suka jugak kawan dengan dia sebab dia kelakar n sempoi. Keluar pun ada la dalam 4,5 kali, whether alone ataupun dengan kawan2 aku. Banyak yang aku tau pasal dia and likewise :)
However, lepas beberapa bulan, aku noticed banyak yang tak kena dengan mamat ni.
  1. Cerita dia tak konsisten. Yang ni kawan aku yang noticed. Ada banyak mende yang dia cerita, macam tak masuk akal.
  2. Dia sangat possessive. Tengah2 kerja pun nak sms, kol segala. Tensen nak melayan wehh.
  3. Kami tak pernah keluar makan kat tempat yang open, selalu kat tempat yang low profile ataupun jauh dari bandar. Kata dia, dia malu kalo terserempak dengan orang HTAA. Malu pasal aku ni pegawai, dia tak.
  4. Dia tak serius masa keje, selalu mengulo, pastu selalu MC/EL. WTF? Macam ni aku nak jadikan somi?
Lepas pindah Jengka, aku macam dah tak layan dia sangat. Trying to distance myself kononnya. Last sekali dia kol aku masa aku OTW pegi Taiping kenduri Alin (pergh ingat lagi). Aku rejected his call and sms dia kata aku dengan BF masa tu. Memang kejam gila. Pastu aku dah tak kol/sms dia. Nak2 pulak lepas telefon hilang. Memang dah takde pape kontek la.
Kenapa aku teringat kat dia? Sebab tadi my colleague bercerita about her first love, about her being dumped by her BF. Dia beringat dengan pesan mak dia yang aku ingat.

" Biar orang buat kat kita. Jangan buat kat orang."

Seriously aku terus teringat kat dia. Nak mintak maap dari ujung rambut ke ujung kaki. Sori ar babe. I shud've been honest with you.